Te caut din toata inima...

28 aprilie 2009

Stigmatizatii-"Tereza Neumann"

... Viata acestei vizionare rastoarna orice pricepere omeneasca si se joaca cu toate legile firii si ale stiintei.Ea depune o noua uluitoare marturie asupra Patimilor si ranilor Mantuitorului Isus.Viata ei este viata unei fecioare cucernice de la sate.Launtrul ei e plin de Dumnezeu.Purificata de multa suferinta,Tereza se tinea aproape de Isus Patimitorul.Iar Domnul a ales-o sa-I fie fotografia insufletita a ranilor Sale.Spre mijlocul postului din 1926,Tereza sta culcata intr-o noapte,fara sa poata dormi si fara sa se poata gandi la ceva."Dintr-o data -povesteste ea-vazui pe Mantuitorul in fata mea,in gradina Maslinilor.Cum mi se intampla pentru prima data,nu intelesei ce vrea sa insemneze.Vazui pe Domnul ingenunchiat.Toate celelalte le vazui lamurit: copacii si pietrele,ca intr-o gradina.Am mai vazut pe cei trei ucenici,dar nu erau culcati si adormiti,cum ne inchipuiam de obicei,ci sedeau rezemandu-se de pietre si pareau zdrobiti si fara putere...Pe neasteptate,privind pe Mantuitorul,simtii o astfel de durere in coasta incat crezui ca mor.Deopotriva simtii ca ceva cald curge.Era sange,care curse pana ziua urmatoare la amiazi."Cu ajutorul sorei,Crescentia,prescurtat Zenzl,reusi sa ascunda rana coastei si scurgerea sangelui pana in Joia Mare.In extazul din Vinerea Mare sangele napadi cu o asa de mare violenta si abundenta din coasta si din ochi,incat nu se mai putea ascunde.Cat priveste ranile de la picioare si de la maini,nici nu stie cand le-a primit."Nu stiu precis cand le-am primit.Erau acolo in seara Vinerii Mari.Mai inainte nu le-am avut...,nu mi-am dat seama de ele nici in timpul vederii sfinte.Nu vedeam decat pe Isus si nu puteam cugeta la mine.Cand mi-am revenit,simteam ca-mi curge sange de la maini si de la picioare.Dar nu puteam privi sa stiu ce este;din pricina sangelui nu puteam sa deschid ochii.Abia spre seara zisei sorei mele:"Zenzl,priveste ce pot sa am la maini si la picioare,ca ma dor atata?"Parintii chemara pe parintele paroh Naber care vazu ranile si se tulbura...Stigmatele Terezei Neumann sunt deschise,vii si dureroase de" par'ca ceva este implantat in ele".Rana coastei este in fata inimii si pare_dupa spusele Terezei_ca-i atinge chiar inima.Ranile sangereaza in zilele de vineri,in timpul Postului Mare.P atimile nu se reinoiesc in Tereza pe timpul praznicelor de bucurie,dintre Pasti si Rusalii.Atunci o crusta fina acopera ranile.Incercarile medicilor de a-i vindeca ranile o chinuira pana la lesin.Prin ruga obtinu uscarea lor,nu cicatrizarea.De la Inaltare pana in Saptamana Mare din 1926,nu sangereaza vinerea decat ochii si rana coastei.Ranile provocate de cununa de spini fura la inceput invizibile.In urma,numai in timpul extazului dureros apareau opt rani care sangerau abundent si inmuiau perna de la capatai.In timpul viziunilor dureroase care dureaza o ora si ceva neintrerupt,stigmatele palmelor stralucesc ca rubinul.In palma au o forma mai ingusta;in schimb,in dosul palmei au o forma dreptunghiulara,de marimea unui ban.Durerea lor este aprinsa si neintrerupta.Nici somnul nu o potoleste.Ca sa poata umbla si lucra i s-a confectionat o pereche de pantofi potrivit picioarelor ranite...(Ioan Suciu-"Ranile Domnului")...va urma...

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...