Te caut din toata inima...

02 ianuarie 2014

Ostie! Apostol !

"Acesta este Trupul Meu; aceasta s-o faceti..."
 E cina cea de taina... Isus tine in maini painea pe care o va imparti apostolilor Sai. Nu e decat paine inca, dar asupra acestei paini , El pronunta cuvantul atotputernic care o transforma, care o schimba in El insusi: acesta este trupul meu.Ceea ce zice, El si face cu adevarat, deci nu mai este paine, este trupul Sau. Aparentele insa raman aceleasi , dar substanta este schimbata.Acela care poate toate,duce la indeplinire planul iubirii sale.Isus isi indeplineste fagaduinta.

Acest cuvant rostit asupra painii, eu il rostesc acum asupra voastra, caci El vrea sa faca din voi apostolii sai, alti Isus.Sa fiti voi oare mai putini docili intru a va lasa schimbati, decat materia inerta? Voi care stiti sa iubiti? 
 Isus vrea sa rosteasca asupra  sufletelor voastre , cuvintele care sfintesc.
El vrea sa faca o ostie din fiecare din voi, o ostie care ascunde inima Sa.
Da, daca a-ti raspuns dorintelor invatatorului in linistea acestei retrageri, voi nu mai sunteti voi insiva.Deja este schimbat ceva in voi.Inca putin si dupa aceasta consacrare , veti putea scrie  ca si sfantul Pavel: 

"Mihi vivere Christus est! A trai pentru mine este Cristos".

Duhul lui Cristos este in duhul vostru; Inima lui in inima voastra.
 O consacrare nu este altceva decat o jertfire totala, jertfire adevarata , o suferinta vie, pregatiti-va pentru aceasta.

Se spune ca intr-o manastire,un oarecare Parinte pregatind copiii pentru prima impartasanie, a avut aceasta idee ingenioasa.Cu mult inainte de data fixata pentru impartasanie, el dadu la fiecare copil o cutie cu cateva spice de grau.De fiecare data cand copilul facea un act de supunere, de inchinare, sau alte  mici jertfe , lua din spic un bob si il punea in cutie.
Copiii erau buni, si  o sfanta intrecere dainuia printre ei, iar Parintele cauta sa intretina in inima lor dorinta arzatoare de a primi pe Isus.In ajunul urmatoarei zile toate cutiile erau pline. Din boabele fiecarei cutii se facu o ostie, asa ca fiecare copil avu ostia din graul sau, rodul jertfelor sale.

Jertfa de voi insiva , este tot, o curata ostie pe care dumnezeiescul Preot o asteapta si o cere de la voi.

Fiti darnici, nu refuzati nimic.Uitandu-va pe voi, veti gasi pe Isus.
Veti pierde voi oare prin acest schimb dumnezeiesc?

Aceasta sa o faceti! Pastrati porunca Sa. Aceasta sa o faceti, inseamna: 

Dati si voi dupa cum am dat eu.Dati-va si voi dupa cum m-am dat eu.
Eu sunt in voi, dati-ma!

Cum va spunem, scumpi apostoli, voi sunteti chemati la un fel de preotie.Dati-va seama de demnitatea la care va inalta invatatorul.
Cand savarsesc sfanta Liturghie, eu , cel atat de mic, cel atat de nevrednic, cand il tin in mainile, mele,eu ii zic: 
Rege , eu sunt regele tau; Stapane, eu sunt stapanul tau.invatatorule, eu sunt invatatorul tau... , eu am putere asupra ta prin preotia mea! Si voi puteti sa-i ziceti la fel: voi , apostolii Inimii Sale.

Voi aveti intre maini comoara cerului, si voi stiti ca Isus a facut din milostenie , unul din intaile precepta ale Legii Iubirii. Cu cat mai mare dreptate nu spune El celor bogati, prin harul Lui, acelora care pastreaza mila Sa : " impartiti cu fratii vostri"!

Da, sa impartim cu fratii nostri, cu fratii nenorociti, ale caror suflete ratacite merg pe drumul vietii, slabite de mizerie si de foame.Sa-i chemam , sa le dam painea iubirii Aceluia , care singur, intretine viata.

Cea mai frumoasa fapta de dragoste crestineasca , este aceea de a-l da pe Isus.In masura in care il veti da, in aceeasi masura il veti primi, cu cat il veti avea mai mult , cu atat il veti da mai mult.
Daca Isus rasplateste un pahar cu apa dat in numele Lui, unui sarac, ce nu va face El pentru aceasta sublima dragoste?
Daca El nu ar fi Dumnezeu , nu ar putea sa va multumeasca atat cat meritati pentru aceasta.

Intr-o zi El va va zice:

" Mi-a fost foame, mi-a fost sete, am fost fara adapost si voi m-ati saturat , m-ati racorit, m-ati adapostit; fiti binecuvantati , mi-ati dat inimi".

sursa: P. Matei Crawley-Boewey " Spre Regele Iubirii "




Dumnezeu sa va binecuvanteze cu acele Haruri de care aveti mai mare nevoie!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...