Te caut din toata inima...

18 octombrie 2011

Asta da IUBIRE !


De fiecare dată când citesc relatări ale pătimirilor martirilor – istoria chinurilor îndurate pentru Cristos, simt nevoia să strig: asta da iubire!
Privesc acum la sfântul Ignaţiu din Antiohia, comemorat astăzi, şi văzând  disponibilitatea lui pentru martiriu nu pot decât să spun: asta da iubire faţă de Dumnezeu. Aş vrea să fiu şi eu însetat de Dumnezeu în acest fel. Pare atât de greu! Şi totuşi mulţi au reuşit.
Iată câteva rânduri dintr-o scrisoare a episcopului martir, prin care el cere să fie lăsat să fie măcinat de dinţii fiarelor pentru a deveni pâine curată a lui Cristos:

"Sunt grâul lui Dumnezeu: voi fi măcinat de dinţii fiarelor
Scriu tuturor Bisericilor şi vestesc tuturor că voi muri de bunăvoie pentru Dumnezeu, dacă voi nu mă veţi împiedica. Vă implor, nu-mi arătaţi o bunăvoinţă nepotrivită. Lăsaţi să fiu hrană a fiarelor, prin care să-mi fie dat să ajung la Dumnezeu. Sunt grâul lui Dumnezeu şi voi fi măcinat de dinţii fiarelor pentru a deveni pâine curată a lui Cristos. Rugaţi-l pe Cristos pentru mine, pentru ca, prin lucrarea acestor fiare, eu să devin ostie pentru Domnul.

    Nu mi-ar folosi la nimic bucuriile din lume, nici împărăţiile de pe acest pământ. Pentru mine, este mai
bine să mor pentru Cristos Isus decât să stăpânesc până la marginile pământului. Eu îl caut pe acela care a murit pentru noi, îl vreau pe acela care pentru noi a înviat. Este aproape momentul naşterii mele. Fraţilor, aveţi milă de mine. Nu mă împiedicaţi să trăiesc, să nu voiţi ca eu să mor. Nu-l lăsaţi lumii şi seducţiilor materiei pe cel care vrea să fie al lui Dumnezeu. Lăsaţi ca eu să ajung la lumina curată; ajuns acolo, voi fi cu adevărat om. Lăsaţi ca eu să imit pătimirea Dumneze­ului meu. Dacă cineva îl are în sine, să înţeleagă ceea ce vreau eu şi să mă compătimească, gândindu-se la neliniştea care mă chinuieşte.

    Principele lumii acesteia vrea să mă ia cu sine şi să sufoce aspiraţia mea către Dumnezeu. Nimeni dintre voi să nu-l ajute; mai degrabă, fiţi de partea mea, adică de partea lui Dumnezeu. Nu fiţi dintre aceia care îl mărtu­risesc pe Dumnezeu şi încă mai iubesc lumea. Să nu găsească loc în voi sentimente mai puţin bune. Chiar dacă v-aş implora, atunci când voi fi printre voi, să nu mă ascultaţi: credeţi mai curând ceea ce vă scriu acum, când sunt în posesia deplină a vieţii mele. Vă scriu că doresc să mor. Orice dorinţă pământească a mea este răstignită şi nu mai este în mine nici o aspiraţie pentru realităţile materiale, ci în mine susură o apă vie şi-mi spune: „Vino la Tatăl!” Nu-mi mai găsesc plăcerea într-o hrană trecătoare, nici în plăcerile acestei lumi. 
Vreau pâinea lui Dumnezeu, care este trupul lui Isus Cristos, din neamul lui David; vreau ca băutură sângele său, care este dragoste nepieritoare.     Nu mai vreau să trăiesc viaţa de aici, de pe pământ. Dorinţa mea se va realiza dacă voi veţi vrea aceasta. Vă rog să vreţi aceasta, pentru a găsi şi voi bunăvoinţă. Vă cer aceasta cu puţine cuvinte: credeţi-mă. Isus Cristos vă va face să înţelegeţi că spun adevărul: el este gura adevărată prin care Tatăl a vorbit în adevăr. Cereţi pentru mine ca eu să pot ajunge la el. Nu vă scriu conform trupului, ci conform gândului lui Dumnezeu. Dacă voi suferi martiriul, aceasta va însemna că m-aţi iubit. Dacă voi fi repus în libertate, va fi semn că mă urâţi."

Din Scrisoarea către romani a sfântului Ignaţiu de Antiohia, episcop martir
(Cap. 4, 1-2; 6, 1 – 8,3: Funk 1, 217-223)

 
 
 
 
Dumnezeu sa ne binecuvanteze pe toti cu o astfel de IUBIRE!

4 comentarii:

Cuvantul divin spunea...

Dumnezeu sa va binecuvanteze si pe dumneavoastra! Voiam sa va multumesc pentru mesajele pe care le transmite-ti prin blogul dumneavoastra si sa va cer permisiunea sa postez si eu din articole pe blogul meu, bineinteles cu trimitere aici.
Fi-ti binecuvantata cu toate darurile Duhului Sfant!

mmary spunea...

Universal, iti multumesc frumos.Ma bucur mult ca doresti sa postezi si pe blogul tau ceea ce public eu.Poti face acest lucru oricand doresti.

Mi-a inseninat sufletul binecuvantarea ta, chiar aveam nevoie de o binecuvantare.Iti multumesc din nou.

Dumnezeu sa te binecuvanteze si pe tine cu toate darurile Duhului Sfant, cu Pacea , Iubirea , Indurarea si Bucuria Sa!

silvia spunea...

Draga mea,acum mi-am dat seama de ce ma rugai... si cum ma rugai sa ma rog pentru tine.
ISUSE o rice ai avea tu in planul tau cu noi si oricare va fi voia Ta Sfinta pentru noi dane-o,chiar parindunise cele mai grele incercari si suferinte stim caci tu stai si ne privesti in tot,te rugam intodeauna fa voia Ta Sfinta nu a nostra.
INGERII SA TE AIBE IN PAZA PE TINE SI PE FAMILIA TA S PE INTREAGA OMENIRE!
p.s.cred ca am reusit pina la urma la Daniela,Multumesc.

mmary spunea...

Ma bucur ca ai inteles, probabil iti facusei alte ganduri. :)

Da , ai reusit la Daniela deoarece si-a schimbat setarile , nu stiuse ca era ceva setat gresit la comentarii.

Te imbratisez cu Iubire din Iubirea LUI si il rog pe Isus sa te binecuvanteze cu dulcea Sa prezenta!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...