Te caut din toata inima...

29 martie 2011

Teologia Patimilor (1) "Agonia lui Isus in Ghetsimani "


Isus : "Eu iti vorbesc, o, suflet indurerat, despre Misterul Patimilor si mortii Mele, ca sa-l traiesti si tu in lumina si dragostea Mea.
Vreau sa innoiesc acest Mister in viata ta, pentru a face mai usoara intelegerea Teologiei Patimilor din partea oamenilor.De aceea tot ce iti impartasesc tie doresc sa transmiti Bisericii si omenirii.
S-a scris si s-a vorbit mult despre Patimile Mele.Nici un om nu a fost invrednicit ca Mine - Omul Dumnezeu - sa fie meditat, compatimit si plans in patimile sale, cum sunt Eu de catre milioane de oameni din toate secolele Crestinismului.
Eu, Rastignitul, sunt Centrul istoriei.
Dar voiesc sa fiu meditat si urmat in Patimile si moartea Mea ca pururea prezent si actual in viata, in patimile si moartea tuturor oamenilor.
Nu este suficient sa Ma considerati in Patimile si moastea Mea din trecut, caci Eu sunt vesnic Acelasi.
In Mine nimic nu e trecator.Eu sunt actual cu Patimile si moartea Mea in Biserica si omenire: in Corpul Meu Mistic.
Patimile si moartea Mea nu sunt mantuitoare pentru oameni decat daca ei devin madularele Mele care patimesc si mor in unire cu Mine , ca sa traiasca viata Mea, prin triumful Invierii si al Inaltarii in glorie.
Eu innoiesc Misterul patimilor si mortii mele Mele in Euharistiei, ca prin ea in chip deosebit, oamenii sa fie mereu uniti cu Mine si intre ei sa fie unitatea aceluiasi Trup Mistic.
Acesta este si Scopul Euharistiei Insangerate.
De acea , aceasta Teologie a Patimilor trebuie sa aiba ca rod principal nu admiratia si compatimirea Mea, ci imitatia  si patimirea personala a fiecaruia ca madular care vrea sa se conformeze Mie, Capul Corpului Mistic.Asa astept sa faci in primul rand tu , si vei primi multe lumini si o viata noua.
Tu ce faci in aceasta privinta? Ma meditezi rastignit in Biserica si in martirii Mei? Ma contempli patimind in marturisitorii credintei? In fiii Bisericii Mele , care indura prigoana , batai , insulte , molestari pentru Mine?

Meditatia nu este recitare a unui subiect, nici un punct mort.Ea este traire adanca, participare serioasa la toate Patimile Mele din trecut si din prezent.
A Ma medita pe Mine si tot ce am indurat in viata, cu tot ce am suferit, inseamna a trai viata Mea, a simti  durerea Mea si a Ma purta in sufletul tau asa cum sunt Prezent in Euharistie si in Biserica Mea, Mireasa rastignita a Inimii Mele.
Deci iata Misterul Teologiei Patimilor, realitatea permanenta a vietii Mele Euharistice in Biserica si in lume.
Tu trebuie sa fii constienta de tot ce faci, de valoarea Patimilor Mele, de acest tezaur teologic din care inveti cum sa traiesti in viata , cum sa te comporti in societate, cum sa suferi si sa induri totul pentru Mine ca sa te sfintesti, cum sa fii o calugarita si o contemplativa sfanta si mai presus de toate cum sa Ma adori.
Invata Teologia Patimilor Mele nu in teorie, ci in practica.Toata fiinta ta sa fie patrunsa de aceasta stiinta divina, necesara pentru sufletul tau de victima, si vei fi un suflet plin de har si de zel, cu adevarat  o inima constienta de menirea ta de ispasitoare a greselilor proprii si a pacatelor lumii.
Mica mea ofranda de iubire, te binecuvantez! "

Divinul meu Teolog!

A invata Teologia Patimilor  Tale inseamna a suferi, a patimi cu Tine si peentru Tine.
Te ascult cu drag si Te urmez cu hotarare...


*****

Agonia lui Isus in Ghetsimani

Isus:"Eu sunt in agonie perpetua in gradina omenirii pana la sfarsitul veacurilor.De aceea  invit toate sufletele din toate secolele, asa cum i-am indemnat pe cei trei Apostoli alesi ca martori ai agoniei Mele :

Intristat este sufletul meu pana la moarte, ramaneti aici cu Mine si priveghiati impreuna cu Mine.

Agonia Mea este pentru voi, pentru mantuirea voastra.Si cine ramane strain fata de suferintele Mele sin Agonie, le face inutile pe cele din agonia sa.Meditati si patrundeti prin harul Meu, in misterul agoniei din Ghetsimani.
Pentru ce e intristat sufletul Meu pana la moarte?Sufletul Meu contempla pe Tatal, Infinit in Fiinta, Lumina, Bunatatea , Iubirea si Puterea Lui nemarginita.Contempla apoi omenirea coplesita de Dragostea Tatalui cu nesfarsite daruri naturale si supranaturale.Si ce vede? Pacatul stramosesc al lui Adam si toate pacatele oamenilor care au facut zadarnice aceste daruri, ba mai mult, le-au intors impotriva bunatatii Sale,prin cea mai neagra nerecunostinta fata de Sfintenia Divina!

Contrastul acesta:

pacatul care sta orgolios in fata Perfectiunii, neantul care se masoara cu Cel ce Singur este de la Sine, intunericul care se prefera Luminii, egoismul care se substitue Iubirii creatoare si daruitoare de Sine,acesta este primul motiv al Agoniei Mele.
O sfasiere abisala a Inimii Mele pentru sfarsirea armoniei dintre om si Dumnezeu, pentru ruperea omului de Dumnezeu.
Numai sfasierea, numai ruperea Inimii unui Dumnezeu in trup omenesc poate repara si reface armonia tuturor inimilor omenesti cu Dumnezeu.
Sufletul Meu mai contempla si tradarea, prinderea, batjocorirea, judecarea si condamnarea la moarte, drumul Crucii,rastignirea si moartea Mea pe Cruce.
Dupa un Plan al Providentei Tatalui,sensibilitatea Sufletului Meu lasata sa simta la nesfarsit tot ceea ce poate afecta firea omeneasca in fata dramei Calvarului, prevazuta si anticipat traita in toate amanuntele, este al doilea motiv al Agoniei.

Iubirea fata de Tatal si fata de suflete pe de o parte, si aversiunea si groaza fata de pacat si fata de suferintele sufletesti si trupesti pe de alta parte, dilata si strang Inimas Mea in asa masura ca sudoarea Mea ca picaturi mari de Sange picura pe Pamant...

Iata inima indurerata, ce trebuie sa meditezi despre Agonia Mea din Ghetsimani.Sa traiesti in contemplarea Tatalui impreuna cu Mine si sa ti se rupa inima de durere pentru ruperea omenirii de Dumnezeu.
Sa iei parte la tristetea fara margini a sufletului Meu si cand suferintele tale te duc la zbucium de agonie, sa unesti agonia ta cu Agonia Mea, caci in Agonia Mea este sfintita si valorificata agonia tuturor oamenilor care se unesc cu MIne.
Asa ai facut pana acum?...
Te trec prin mii de agonii pentru mii de agonizanti, caci aceasta este legea pentru privilegiatii din Corpul Meu Mistic.

Divinule Agonizant!

Cata lumina si puterea de dragoste contine Misterul Agoniei Tale in viata oamenilor, in mine, in Biserica si in lume !
Eu experimentez de zeci de ani agonia Ta in mine, pe care acum o inteleg mai bine.
Doamne! Valorifica agonia tuturor oamenilor!
Patrunde-ma de dragoste fata de toti agonizantii din lume, din fiecare clipa.Trimite-le lumina si harul unirii cu Tine.

*****

Rugaciunea din timpul Agoniei


Isus: "Eu sunt rugatorul neintrerupt al Tatalui, nu numai in agonia Mea, ci in agonia tuturor oamenilor.
Precum noteaza Evanghelistii, Eu am cazut cu fata la pamant si M-am rugat : Parinte, de voiesti, inlatura de la Mine acest pahar, dar nu voia Mea, ci voia Ta sa fie!
Este rugaciunea care lumineaza toata Teologia Patimilor , incepand cu agonia din Ghetsimani.

Firea omeneasca fuge de Cruce, de suferinta, iar Eu am voiat sa raman si sa Ma arat cu adevarat Om in agonie si in tot restul Patimilor, desi ca Dumnezeu as fi putut ridica Omul sa infrunte fara teama , fara zbucium, fara tristete, orice forma de suferinta, Crucea si moartea.
Dar atunci nu as fi fost fratele vostru, modelul si sprijinul chiar al celui mai tulburat, mai trist si mai zdrobit dintre oameni in fata mortii sau in situatii de agonie sufleteasca.
Dupa Agonia Mea si dupa rugaciunea Mea:
Parinte, daca voiesti, inlatura de la Mine acest pahar, Eu nu am scutit pe nimeni de calvar in viata de pe pamant, de agonie si de aceasta rugaciune!

Dardaca Eu am voit sa fiu cel mai intristat, zbuciumat si inspaimantat in suferintele Agoniei Mele, cuprinzand in aceasta toate agoniile oamenilor de peste veacuri, voiesc deasemenea ca si voi sa Ma urmati in abandonarea in voia Tatalui : 

Dar nu voia Mea , ci Voia Ta sa fie !

Acesta este Misterul Agoniei Mele si al agoniei adevaratilor crestini: tristetea, zbuciumul, groaza, care cutremura si ravasesc din adancuri sensibilitatea sufletului, nu impiedica vointa ajutata de Puterea Divina - simbolizata prin Ingerul care M-a intarit si pe Mine in Ghetsimani - sa se lase cu umilinta, cu incredere si cu desavarsita dragoste in Voia lui Dumnezeu.
Este suprema expresie a pietatii si iubirii filiale: nu sunt singur ! Tatal este cu Mine! Agonia aceasta este spre preamarirea Sa si spre salvarea eterna a sufletelor!

Asadar tristetea, zbuciumul, insotite de frica si de suferinte, nu trebuie sa fie osandite si judecate de nimeni,indiferent de persoana care le indura, caci atunci Ma judeca si Ma dispretuieste pe Mine.
In aceeasi persoana pot locui impreuna tristetea insuportabila si abandonarea totala.Insa numai prin Harul Divin al Agoniei Mele...

Iata, suflet indurerat, cum trebuie sa te rogi in unire cu Mine in marile tale suferinte.
Asa ai facut pana acum? Asa faci in clipa de fata? Asa vei proceda si de aici inainte?
In ce si prin ce te asemeni cu Mine? In suferinta te rogi? Dar in agonia ta sufleteasca si exterioara? Cum iti petreci timpul cand treci prin durere si chinuri interioare? Ce rugaciuni inalti catre Tatal ceresc? Dar catre MIne, Rastignitul? Catre Spiritul Iubirii Sfintitorul? Catre Maica Indurerata, Mijlocitoarea harurilor si Ajutorul crestinilor, al agonizantilor, Mangaietoarea celor ce alearga la ajutorul Ei matern?

Daca  ne ai pe noi, posezi totul!
Viata ta e in continua crestere spirituala, in continua daruire si sacrificare.
Te poarta Iubirea Crucii, Puterea Induratoare".

Divinule rugator in agonii!!

Tu ma cuprinzi in abisul de durere, dar si in acela de putere al agoniei Tale.Suferinta declansata in mine este un dar al Tau.Iti multumesc pentru el.
Invata-ma sa sufer si sa patimesc impreuna cu Tine, dar pentru Tine, lasand totul in voia Ta.
Isuse! Agonia Ta in a mea, imi da lumina si iubire fara margini! Fie Voia Ta!
Fa din mine ce doresti Tu: Un strigat de iubire! Un elan de rugaciune, o invocatie permanenta a Numelui Tau.Fie!

APROBARE,

Raman uimit de ceea ce lucreaza Isus in sufletul cunoscut de mine inca din 1949, cand am fost numit de Sfantul Scaun Apostolic, DIRECTORUL SPIRITUAL AL SOREI MARIA IONELA,in plina prigoana.
Cu adevarat este DUMNEZEU Cel care vorbeste , si atat eu cat si Episcopul Ioan Suciu mort martir la inchisoarea din Sighet si altii nu ne inselam in constatarile noastre.
De aceea cu draga inima si cu toata puterea pe care o am de la Isus bunul nostru Mantuitor,aprobam si binecuvantam volumul  
"TEOLOGIA PATIMILOR" ,
si doresc sa rodeasca in suflete cum rodeste in sufletul meu.

Bucuresti 26 octombrie, 1980, Sarbatoarea Divinei Fondatoare.
Episcop Ioan Dragomir

sursa : cartea "Teologia Patimilor",
Editura: C.I.N.


Dumnezeu sa va binecuvanteze cu toate Harurile si Darurile Sale in numele Tatalui , al Fiului si al Spiritului Sfant!

2 comentarii:

silvia spunea...

Mmary,fii binecuvintata tu si toti cei care au legatura cu aceste indrumari din parte lui Hristos,iar daca cumva nu maisunt in viata cei ce au dobindit aceste haruri il rog pe ISUS cu o deosebita smerenie sa aibe grija de ei si sa.i ridice in lumina.
Isuse ajutane sa trecem prin agoniile tale sa le simtim cu multa rabdare si iubire.
o noapte cu multa iubirede Dumnzeu!

mmary spunea...

Draga Silvia , acum ma rog Domnului sa uneasca inimile noastre in iubire si rugaciune pentru ca ele , contopite in El sa inalte aceste soapte:

"Fa din noi ce doresti Tu: Un strigat de iubire! Un elan de rugaciune, o invocatie permanenta a Numelui Tau.Fie!"

Dumnezeu sa te binecuvanteze cu infinita Sa Iubire!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...