Te caut din toata inima...

28 noiembrie 2010

Muntele desavarsirii

Transcriere

Cele patru coloane sau sectiuni(de la stanga la dreapta) scrise vertical:

Pentru a ajunge sa-ti placa totul
sa vrei sa-nu-ti placa nimic.
Pentru a ajunge sa stii totul
sa vrei sa nu stii nimic.
Pentru a ajunge sa ai totul
sa vrei sa nu ai nimic.
Pentru a ajunge sa fii totul
sa vrei sa nu fii nimic.

Pentru a ajunge acolo unde-ti place
trebuie sa mergi pe unde nu-ti place.
Pentru a ajunge la ce nu stii
trebuie sa mergi pe unde nu stii.
Pentru a ajunge sa ai ce nu ai
trebuie sa mergi pe unde nu ai.
Pentru a ajunge ce nu esti
Trebuie sa mergi pe unde nu esti.

Cand tintesti ceva
Nu te mai arunca in totul.
Pentru a ajunge din tot in toate
trebuie sa te lasi cu totul in toate,
si cand vei avea totul
trebuie sa-l ai fara a vrea ceva.

In aceasta despuiere-si afla
Spiritul odihna, fiindca ne
comunicand nimic, nimic nu-l
osteneste-n sus, si nimic nu-l oprima
in jos, pentru ca este in
centrul umilintei sale.

Drumurile sau cararile de asemenea  in sens vertical , ce separa sfaturile anterioare, se succed de la stanga la dreapta astfel:

Drumul spiritului imperfect in cer: slava, bucurie, stiinta, mangaiere,odihna.

Cararea Muntelui Carmel spirit de perfectiune: nimic, nimic,nimic, nimic, nimic,nimic,chiar si pe munte nimic.

Drumul spiritului imperfect pe pamant:posesiune, bucurie, stiinta, mangaiere, odihna.

Pe marginile exterioare ale drumurilor sau carari, vertical si de la dreapta la stanga:

La stanga:Cand nu as vrea am totul fara sa vreau.

la dreapta: Cand as vrea cel mai putin am totul fara sa vreau.

In cele doua spatii centrale cu raze semnaland cararile imperfectiunii se citeste:

la stanga (de sus): Pe cat mai mult am vrut sa am pe atat mai putin am dobandit (si cu scris inversat): nici celalalt, nici celalalt, nici celalalt, nici celalalt, nici celalalt, nici celalalt.

la dreapta(de sus): Pe cat mai mult am vrut sa-l caut pe atat mai putin am aflat: nici asta , nici asta, nici asta, nici asta, nici asta, nici asta.

Formand un arc de la stanga la dreapta se aseaza roadele, virtutile si darurile, adica:

Pace, bucurie, fericire, delectare, stiinta, dreptate, tarie, iubire, pietate.

La inaltimea cercului central si flancandu-l se citeste:

la stanga: Nu ma mareste nimic.
la dreapta: Nu ma mahneste nimic.

Cercul central este format de textul din IEREMIA(2,7):

Introduxit vos in terram Carmeli ut comederetis fructum eius et bona ilius.(Eu v-am adus in pamantul Carmelului ca sa va hraniti cu roadele lui si cu bunatatile lui).

In interiorul cercului maxima profetica:

Salasluiesc in acest munte doar cinstea si marirea lui Dumnezeu.

Ocoleste linia superioara a arcului aceasta inscriptie:

Pe aici nu mai este drum caci pentru cel drept nu este lege;el siesi este lege
(cf.1 Tim1,9 si Rom 2,14)

Titlul MUNTELE CARMEL , desavarseste si incoroneaza desenul.

autor: Sfantul Ioan al Crucii-MUNTELE DESAVARSIRII.Copie a autografului dedicat Magdelenei del Espiritu Santo (Biblioteca Nationala Madrid, manuscrisul 6295, f,7)


Isus sa fie in sufletele voastre, fratii mei in Cristos!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...